Regulamin
Regulamin, który właśnie czytasz stanowi uporządkowane zasady funkcjonowania Strony Internetowej www.avobalance.com. Znajdziesz w nim min. ogólne zasady zawierania umów za jej pośrednictwem, zasady współpracy ze mną oraz informacje dotyczące odstępowania od umowy i składania reklamacji.
Informacje znajdujące się na Stronie internetowej i w poniższym Regulaminie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a zaproszenie do zawarcia umowy.
W razie jakichkolwiek pytań skontaktuj się ze mną mailowo: avobalance.fuz@gmail.com lub listownie pod adresem: Wyzwolenia 102/30, 85-790 Bydgoszcz
§1 Definicje
Na potrzeby niniejszego Regulaminu, przyjmuje się następujące definicje:
- Cena – wskazane w polskich złotych wynagrodzenie wraz z podatkami należne Dietetykowi z tytułu zawartej Umowy. Wszystkie podane w Sklepie ceny są cenami brutto.
- Cena promocyjna – Cena Produktu w Sklepie po obniżeniu w związku z ogłoszeniem Promocji.
- Dietetyk – Marta Fuz prowadząca działalność gospodarczą pod firmą AvoBalance Marta Fuz, adres: ul. Wyzwolenia 102/30, 85-790 Bydgoszcz, NIP: 5441535715, REGON: 542702751.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00 poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
- Formularz Zamówienia – formularz służący do złożenia zamówienia na Produkty.
- Klient – Konsument lub Przedsiębiorca będący osobą fizyczną lub osobą prawną, który dokonuje zakupu Produktów lub korzysta z Usługi Elektronicznej.
- k.c. – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 z późn. zm.).
- Konsument – osoba fizyczna, zawierająca z Dietetykiem Umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, czyli osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, która dokonuje zakupu Produktu lub korzysta z usługi Elektronicznej, kiedy z treści Umowy wynika, że Umowa ta nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego w oparciu o dane o przedmiocie działalności gospodarczej udostępnionych w CEIDG.
- Koszyk – funkcjonalność Sklepu umożliwiająca Klientowi wyświetlenie podsumowania Zamówienia, wskazująca Ceny poszczególnych Produktów, wprowadzenie kodów rabatowych oraz złożenie Zamówienia. Dodanie Produktów do Koszyka nie stanowi ich rezerwacji.
- Produkt – Treści cyfrowe, Usługi cyfrowe lub inne usługi będące przedmiotem Umowy. Szczegółowy opis Produktu oraz jego Cena są dostępne na podstronie Strony Internetowej przy prezentowanych Produktach.
- Promocja – szczególne warunki zawarcia Umowy proponowane przez Dietetyka w określonym czasie, z których Klient może skorzystać na określonych przez Dietetyka zasadach, np. obniżenie ceny Produktu, kody rabatowe.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna lub osoba prawna prowadząca działalność gospodarczą, która dokonuje zakupu Produktu lub korzysta z Usługi Elektronicznej, kiedy z treści Umowy wynika, że Umowa ta jest bezpośrednio związana z wykonywaną przez Przedsiębiorcę działalnością gospodarczą i posiada dla Przedsiębiorcy charakter zawodowy.
- Regulamin – Niniejszy dokument.
- Sklep – sklep internetowy działający w ramach Strony Internetowej.
- Strona Internetowa – serwis internetowy znajdujący się pod adresem www.avobalance.pl
- Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej (np. e-book, webinar).
- Umowa – umowa sprzedaży lub świadczenia usług zawierana pomiędzy Dietetykiem a Klientem.
- Usługa cyfrowa – usługa polegająca na wytwarzaniu, przetwarzaniu i przechowywaniu danych lub dostęp do nich w postaci cyfrowej lub usługa pozwalającą na wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, lub inne formy interakcji przy pomocy takich danych (np. konsultacja dietetyczna on-line).
- Usługa Elektroniczna – świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r, poz. 344 z późn. zm.), przez Dietetyka na rzecz Klienta za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.
- p.k. – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
- p.a. – Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2509).
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy, określające w szczególności rodzaj i liczbę Produktów.
§2 Kontakt
Dane kontaktowe:
- Adres korespondencyjny Dietetyka: Wyzwolenia 102/30, 85-790 Bydgoszcz
- Adres e-mail Dietetyka: avobalance.fuz@gmail.com
- Nr kontaktowy: 880 340 468
Numer rachunku bankowego Dietetyka: 14 1140 2004 0000 3002 8606 7855
Dietetyk udziela odpowiedzi na wiadomości w Dni robocze zgodnie z kolejnością wpływu.
§3 Postanowienia ogólne
Za pośrednictwem Strony Internetowej, Dietetyk świadczy na rzecz Klienta określone Usługi Elektroniczne. Ponadto Klient może zawrzeć Dietetykiem Umowę, której przedmiotem może być w szczególności:
- świadczenie Usług cyfrowych (np. konsultacji on-line);
- dostarczenie Treści cyfrowych (np. e-booków, planów dietetycznych)
- świadczenie innych usług (np. Trening personalny, konsultacja stacjonarna).
Dietetyk przez zawarciem Umowy udostępnia treść niniejszego Regulaminu. W przypadku, jeżeli Klient nie akceptuje jego postanowień, nie powinien składać Zamówienia.
§4 Świadczenie usług drogą elektroniczną
1. Do pełnego korzystania ze Strony Internetowej Klient nie potrzebuje specjalnego sprzętu czy oprogramowania. Niezbędne jednak są:
- komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu o minimalnej prędkości 5 Mb/s,
- skonfigurowana i aktualna wersja przeglądarki internetowej obsługująca pliki typu cookies oraz JavaScript (np. Google Chrome, Opera, Internet Explorer),
- skonfigurowane i aktywne konto e-mail,
- w przypadku załączników poczty elektronicznej, a także Treści cyfrowych – oprogramowanie komputerowe obsługujące pliki danego rodzaju, w szczególności: pdf., doc., docx., jpg., mp4.
- w przypadku korzystania z Usług cyfrowych – mikrofon i kamera skonfigurowane z urządzeniem, zainstalowane jedno z następujących oprogramowań umożliwiających konsultację on-line: WhatsApp, Messenger. W przypadku braku takich narzędzi konsultacja odbędzie się telefonicznie.
2. Zakresem Umowy nie jest dostarczenie przez Dietetyka urządzeń ani oprogramowań wskazanych w powyższym ustępie.
3. Korzystanie z Usług cyfrowych i Usług Elektronicznych z uwagi na transmisję danych za pośrednictwem publicznej sieci Internet, wiąże się z zagrożeniem polegającym na ingerencji nieupoważnionych osób trzecich w dane przesyłane między Dietetykiem a Klientem. Dietetyk ze swojej strony zapewnia środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności służące zapobieganiu pozyskiwania, modyfikacji lub zniekształcenia danych osobowych i informacji przez Klientów oraz przez nieuprawnione osoby trzecie. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń Klient również powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
4. Klient jest zobowiązany do:
- niedostarczania podczas korzystania ze Strony Internetowej treści o charakterze bezprawnym,
- korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Stronę Internetową w sposób niezakłócający jej funkcjonowania, zgodny jej przeznaczeniem, przepisami prawa i Regulaminem,
- niemodyfikowania w sposób nieuprawniony treści znajdujących się na Stronie Internetowej w szczególności Cen lub opisów Produktów,
- podawania w udostępnionych w ramach Sklepu formularzach, jak i w trakcie współpracy z Dietetykiem wyłącznie prawdziwych i aktualnych, jak i niezwłocznego ich aktualizowania, jeśli jest to uzasadnione treścią zawartej Umowy,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Strony Internetowej jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
5. W przypadku umożliwienia Klientom zapoznania się z opiniami innych Klientów na Stronie Internetowej, Dietetyk podejmuje uzasadnione i proporcjonalne kroki celu weryfikacji, czy opinie są rzetelne i zamieszczone przez osoby, które rzeczywiście korzystały z Produktów. Weryfikacja opinii odbywa się przez bezpośredni kontakt z osobą, która je wystawiła. Wystawienie opinii jest zawsze dobrowolne. Publikacja opinii następuje za zgodą osoby, która ją napisała. Opinie odnośnie Dietetyka są gromadzone również na serwisach zewnętrznych stosujących własne systemy weryfikacji, niezależne od Dietetyka.
6. Do Usług Elektronicznych świadczonych przez Dietetyka na rzecz Klienta należą:
- Usługa udostępniania Klientom treści na Stronie Internetowej;
- Usługa korzystania przez Klientów ze Sklepu i Koszyka;
- Usługa Newsletter polegająca na możliwości otrzymywania od Dietetyka informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej. W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Umowa o świadczenie usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach usługi Newsletter.
7. Dietetyk podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego i zgodnego z prawem funkcjonowania Strony Internetowej.
8. Klient powinien poinformować Dietetyka o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Strony Internetowej, które może zgłosić na adres kontaktowy wskazany w § 2. W reklamacji Klient powinien podać imię i nazwisko, adres do kontaktu, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości.
§ 5 Składanie Zamówienia i zawarcie Umowy
- Informacje o Produktach podane na podstronach Strony Internetowej, w szczególności ich opisy i ceny stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy w rozumieniu art. 71 k.c.
- Opis i Cena Produktu znajdują się na podstronach Strony Internetowej.
- Ceny Produktów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek (cena brutto). Produkty są prezentowane w cenach regularnych lub promocyjnych. Cena wskazywana przez Dietetyka obok Ceny regularnej lub promocyjnej jest najniższą ceną, w jakiej Produkt był dostępny w Sklepie w ciągu ostatnich 30 dni.
- Produkty mogą ponadto być prezentowane w ramach przedsprzedaży lub Promocji, których warunki określają odrębne regulaminy. Promocje nie łączą się, chyba że co innego wynika z odrębne regulaminu Promocji.
- Klient składa Zamówienie w formie elektronicznej przez Formularz Zamówień. Złożone Zamówienie stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży lub świadczenia usług Produktów będących przedmiotem Zamówienia.
- W przypadku niektórych Produktów, takich jak konsultacja dietetyczna lub trening personalny, Zamówienie składane jest za pośrednictwem portalu zewnętrznego np. https://www.znanylekarz.pl/ lub telefonicznie. Szczegółowe informacje dotyczące sposobu umawiania takich usług dostępne są na Stronie Internetowej.
- Aby złożyć Zamówienie w formie elektronicznej Klient powinien:
- na podstronie danego Produktu kliknąć opcję „Dodaj do koszyka”,
- przejść do Koszyka,
- wpisać i wykorzystać ewentualny kupon rabatowy,
- wypełnić Formularz Zamówienia przez podanie niezbędnych danych,
- wybrać sposób płatności,
- zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu oraz złożyć oświadczenie, o którym mowa w § 11 ust. 1 Regulaminu,
- kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę” (lub równoznaczny),
- dokonać płatności za przedmiot Zamówienia zgodnie z wybraną metodą,
- Po złożeniu Zamówienia Dietetyk wyśle na podany przez Klienta adres e-mail potwierdzenie przyjęcia Zamówienia. Stanowi ono oświadczenie Dietetyka o przyjęciu oferty Klienta, co jest jednoznaczne z zawarciem Umowy. Potwierdzenie zostanie przesłane Klientowi na adres e-mail podany w Formularzu Zamówienia. W przypadku braku otrzymania potwierdzeń należy w pierwszej kolejności zweryfikować folder „Spam” w swojej skrzynce odbiorczej, a następnie skontaktować się z Dietetykiem na adres kontaktowy wskazany w § 2.
- W przypadku Produktów, o których mowa w pkt 6 powyżej, potwierdzenie może zostać wysłane również za pośrednictwem zewnętrznego serwisu, z którego korzysta Klient przy umawianiu usługi, a w przypadku zamówień składanych telefonicznie – potwierdzeniem jest oświadczenie Dietetyka złożone w trakcie rozmowy.
- Podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych Klienta może uniemożliwić realizację Umowy.
- Jeśli Klient dokonał przedpłaty z góry na poczet Zamówienia, a Dietetyk nie potwierdzi Zamówienia, wszelkie uiszczone za Zamówienie płatności zostaną zwrócone Klientowi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że wyraźnie zgodzi się lub wskaże na inny sposób zwrotu.
- Dietetyk zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania promocji oraz do zmiany Cen bez uszczerbku dla praw nabytych przez Klienta przed dokonaniem zmiany.
§ 6 Sposoby płatności
- Klient ma możliwość wyboru sposobu płatności spośród oferowanych przez operatora płatności.
- Płatność może zostać zrealizowana także przelewem bankowym bezpośrednio na rachunek bankowy Dietetyka w terminie wskazanym przez Dietetyka.
- Uregulowanie płatności oznacza wpływ środków na konto Dietetyka albo otrzymanie potwierdzenia od operatora płatności, a nie moment samego zlecenia płatności.
- W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie wyraźnie uzgodnionym między Stronami, Dietetyk, może odstąpić od Umowy (anulować Zamówienie) w terminie 2 miesięcy od złożenia Zamówienia.
§ 7 Treści cyfrowe i Usługi cyfrowe
- Postanowienia niniejszego paragrafu odnoszą się do Produktów będących Treściami cyfrowymi lub Usługami cyfrowymi (lub których elementem są takie treści lub usługi). Produkty takie zawierają treści edukacyjne związane ze zdrowiem, dietetyką, sprawnością fizyczną lub stanowią zindywidualizowane treści zdrowotno-profilaktyczne. Są to przykładowo: konsultacje on-line, zalecenia dostarczane Klientowi po konsultacji, plany dietetyczne, e-booki.
- Dietetyk udostępnia Klientowi Treści cyfrowe i/lub Usługi cyfrowe zgodnie z Zamówieniem Klienta (realizacja Zamówienia). Następuje to przez przekazanie Klientowi danych umożliwiających indywidulany dostęp do tych Produktów lub bezpośrednie wysłanie tych Produktów na podany przez Klienta adres e-mail w powszechnie stosowanym formacie.
- Wszystkie Usługi cyfrowe i Treści cyfrowe prezentowane są na Stronie Internetowej. Dostęp do przedmiotu Zamówienia zostanie przyznany Klientowi niezwłocznie po zawarciu Umowy, chyba że inaczej wskazano w opisie tego Produktu (np. określony termin konsultacji, treningu, przedsprzedaż e-booka).
- Z chwilą uzyskania dostępu do zamówionej Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, w szczególności poprzez przesłanie linka do pobrania materiałów, lub przesłania materiałów na adres e-mail Klienta, przedmiot Zamówienia uważa się za dostarczony w całości Klientowi.
- Korzystanie z Treści cyfrowych i Usług cyfrowych jest możliwe po spełnieniu niniejszych minimalnych wymogów na urządzeniach końcowych Klienta:
- komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu o minimalnej prędkości 5 Mb/s;
- skonfigurowana i aktualna wersja przeglądarki internetowej obsługująca pliki typu cookies oraz JaVaScript (np. Google Chrome, Opera, Internet Explorer);
- skonfigurowane i aktywne konto e-mail;
- w przypadku załączników poczty elektronicznej, a także Treści cyfrowych – oprogramowanie komputerowe obsługujące pliki danego rodzaju, w szczególności: pdf., doc., docx., jpg., mp4;
- w przypadku korzystania z Usług cyfrowych – mikrofon i kamera skonfigurowane z urządzeniem;
- dostęp do jednego z następujących oprogramowań umożliwiających wideokonsultację: GoogleMeets, WhatsApp, Messenger. W przypadku braku takich narzędzi konsultacja odbędzie się telefonicznie.
§ 8 Konsultacja dietetyczna
- Warianty konsultacji z Dietetykiem są prezentowane na Stronie Internetowej. Szczegółowy zakres konkretnego rodzaju konsultacji, jak i ogólne zasady współpracy Klienta z Dietetykiem, zostały określone w opisie poszczególnych konsultacji. W celu ustalenia dostępnego terminu konsultacji niezbędny jest kontakt z Dietetykiem lub zweryfikowanie dostępności w zewnętrznym serwisie.
- Dietetyk przeprowadza konsultacje on-line – za pośrednictwem aplikacji takiej jak, GoogleMeets, Messenger, WhatsApp lub innej uzgodnionej z Klientem – lub stacjonarnie w miejscu wskazanym przez Dietetyka.
- Szczegółowe instrukcje dotyczące właściwego przygotowania zawarto w opisie poszczególnych konsultacji.
- Cena za konsultację nie obejmuje kosztów dodatkowych, w tym przede wszystkim zalecanych przez Dietetyka badań.
- Klient po zawarciu Umowy otrzymuje na podany adres e-mail instrukcje przygotowania do spotkania, a także informacje, które należy dostarczyć Dietetykowi najpóźniej 24 h przed ustalonym terminem konsultacji (w tym np. wywiad żywieniowy i zalecone badania). W celu wyjaśnienia wątpliwości odnośnie przesłanych przez Dietetyka instrukcji i informacji, należy kontaktować się z Dietetykiem mailowo pod adresem wskazanym § 2.
- Dietetyk nie udziela dodatkowych mailowych konsultacji dietetycznych przed spotkaniem.
- Klient przyjmuje do wiadomości, że niedostarczenie informacji, o których mowa powyżej może wpłynąć negatywnie na jakość usług. Chcąc uniknąć takiej sytuacji w przypadku spóźnionego dostarczenia informacji lub w ogóle ich braku Dietetyk może zaproponować inny termin spotkania. Przewidywane spóźnienia w dostarczeniu informacji należy zgłosić wcześniej Dietetykowi.
- Dietetyk może zlecić dodatkowe badania (ponad standardowe) w celu dokonania dokładnej analizy stanu zdrowia i w sytuacji podejrzenia chorób w związku z dolegliwościami prezentowanymi przez Klienta. Może się to wiązać z dodatkowymi kosztami, których wysokość jest zależna od przypadku i które Klient ponosi we własnym zakresie.
- Dietetyk zobowiązuje się do przeprowadzenia spotkania z Klientem w ramach konkretnej konsultacji w terminie zarezerwowanym przez Klienta, a następnie do przekazania materiałów szczegółowo wskazanych w opisie Produktu (np. zaleceń żywieniowych, jadłospisu).
- Strony wspólnie ustalają terminy kolejnych Konsultacji (jeśli taką opcję przewiduje zamówiony Produkt).
- Dietetyk może odmówić przeprowadzenia spotkania w określonym terminie, gdy nie będzie się ono mogło odbyć z przyczyn losowych (np. choroba Dietetyka). Klient zostanie o takim przypadku powiadomiony e-mailowo lub telefonicznie. Strony podejmą wspólne starania w celu ustalenia innego dogodnego terminu konsultacji.
- W przypadku potrzeby zmiany terminu umówionej konsultacji, Klient powinien jak najszybciej zgłosić ten fakt Dietetykowi najpóźniej w terminie 24h przed umówionym terminem spotkania. Strony podejmą wspólne starania w celu ustalenia innego dogodnego terminu spotkania.
- W sytuacji niezachowania terminu określonego w ust. 14 powyżej lub nieobecności Klienta na spotkaniu, Dietetyk dokona zwrotu Klientowi 70% uiszczonej opłaty. Pozostałe 30% wpłaconej kwoty zostanie zatrzymane jako wynagrodzenie za usługi już wykonane przez Dietetyka (w tym: przygotowanie się do konsultacji, analiza badań). W sytuacjach losowych (niezależnych od Klienta) istnieje możliwość przesunięcia terminu konsultacji, mimo uchybienia terminowi, o którym mowa w ust. 14 powyżej. W tym celu należy niezwłocznie skontaktować się z Dietetykiem w celu uzgodnienia nowego terminu spotkania.
- W przypadku braku współpracy Klienta z Dietetykiem, w tym w szczególności nie dostarczania Dietetykowi informacji potrzebnych do wykonania usług, notorycznych i nieusprawiedliwionych nieobecności Klienta w umówionych terminach Dietetyk może odstąpić od Umowy, której przedmiotem jest Konsultacja, zachowując prawo do wynagrodzenia za czynności wykonane do momentu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Stosowane oświadczenie zostanie przesłane Klientowi na jego kontaktowy adres e-mail.
§9 Treningi personalne
- Warianty treningów personalnych z Dietetykiem są prezentowane na Stronie Internetowej. Szczegółowy zakres poszczególnych treningów, jak i ogólne zasady współpracy Klienta z Dietetykiem, zostały określone w opisie danego Produktu. W celu ustalenia dostępnego terminu treningu niezbędny jest kontakt z Dietetykiem lub zweryfikowanie dostępności w zewnętrznym serwisie.
- Treningi personalne odbywają się stacjonarnie – w miejscu ustalonym z Dietetykiem – lub on-line, za pośrednictwem aplikacji takich jak GoogleMeets, Messenger, WhatsApp lub innej uzgodnionej z Klientem.
- Szczegółowe instrukcje dotyczące przygotowania do treningu zostały zawarte w opisie poszczególnych treningów.
- Cena treningu nie obejmuje kosztów dodatkowych, w tym w szczególności opłat za korzystanie z obiektów sportowych (np. siłowni), które Klient pokrywa we własnym zakresie.
- Po zawarciu Umowy Klient otrzymuje na podany adres e-mail informacje dotyczące przygotowania do treningu. W przypadku wątpliwości należy kontaktować się z Dietetykiem mailowo pod adresem wskazanym w § 2.
- Dietetyk nie udziela dodatkowych mailowych konsultacji treningowych przed spotkaniem.
- Klient przyjmuje do wiadomości, że brak przygotowania do treningu może wpłynąć negatywnie na jakość usług. W przypadku spóźnienia Klienta lub braku odpowiedniego przygotowania Dietetyk może zaproponować inny termin spotkania, przy czym zmiana terminu wymaga wcześniejszego uzgodnienia.
- Dietetyk może odmówić przeprowadzenia treningu w ustalonym terminie w przypadku przyczyn losowych (np. choroba). Klient zostanie o tym niezwłocznie powiadomiony e-mailowo lub telefonicznie. Strony podejmą starania w celu ustalenia innego dogodnego terminu treningu. W przypadku potrzeby zmiany terminu umówionego treningu, Klient powinien jak najszybciej zgłosić ten fakt Dietetykowi, nie później niż na 24h przed planowanym spotkaniem. Strony podejmą starania w celu ustalenia innego dogodnego terminu treningu.
- W sytuacji niezachowania terminu określonego w ust. powyżej lub nieobecności Klienta na treningu, Dietetyk dokona zwrotu Klientowi 70% uiszczonej opłaty. Pozostałe 30% wpłaconej kwoty zostanie zatrzymane jako wynagrodzenie za usługi już wykonane przez Dietetyka (w tym: przygotowanie planu treningowego). W sytuacjach losowych istnieje możliwość przesunięcia terminu mimo uchybienia terminowi, pod warunkiem niezwłocznego kontaktu z Dietetykiem.
- W przypadku braku współpracy Klienta z Dietetykiem, w tym w szczególności powtarzających się nieobecności lub braku realizacji ustaleń, Dietetyk może odstąpić od Umowy, zachowując prawo do wynagrodzenia za czynności wykonane do chwili złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Oświadczenie zostanie przesłane na adres e-mail Klienta.
§10 Odpowiedzialność dietetyka
- Klient przystępując do współpracy z Dietetykiem oświadcza, że jest świadomy:
- że usługi świadczone przez Dietetyka nie dają gwarancji uzyskania założonych i oczekiwanych efektów,
- że zatajenie lub podanie nieprawdziwych informacji na temat swojego stanu zdrowia, stylu życia, przyjmowanych leków, suplementów lub przeciwwskazań zdrowotnych może negatywnie wpłynąć na efekt świadczonych usług lub stan zdrowia Klienta,
- że niestosowanie się lub wybiórcze stosowanie się do zaleceń Dietetyka może przynieść nieoczekiwane skutki pod kątem stanu zdrowia i kondycji fizycznej,
- że udział w treningach personalnych wiąże się z naturalnym ryzykiem wystąpienia kontuzji lub urazów oraz że Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z braku stosowania się do instrukcji lub nieujawnienia informacji o stanie zdrowia przez Klienta,
- że ryzyko wystąpienia efektów ubocznych w zakresie suplementacji czy diety jest znikome, jednak Dietetyk nie jest w stanie przewidzieć wszystkich możliwych przeciwwskazań.
- Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z:
- nieodpowiedniego stosowania planu żywieniowego, suplementacji lub planu treningowego,
- zatajenia bądź podania nieprawdziwych informacji na temat stanu zdrowia Klienta,
- samodzielnego modyfikowania przez Klienta zaleceń lub ćwiczeń.
- Dietetyk zobowiązuje się do dołożenia należytej staranności przy opracowywaniu i realizacji planów dietetycznych oraz treningowych, a także do doboru ćwiczeń dostosowanych do możliwości i deklarowanego stanu zdrowia Klienta.
- Wszystkie informacje uzyskane w trakcie świadczenia usług przez Dietetyka objęte są tajemnicą i nie są przekazywane osobom trzecim, chyba że Klient wyrazi zgodę na ich udostępnienie w określonym celu i formie. Klient może w każdym czasie cofnąć zgodę, bez wpływu na zgodne z prawem wykorzystanie informacji przed jej cofnięciem.
§10 Reklamacje
- Dietetyk ponosi odpowiedzialność wobec Klienta za niezgodność towaru z umową (niezgodność Produktu z Umową).
- Uprawnienia z powyżej wskazanego tytułu (określone w niniejszym § 11) dotyczą wyłącznie Klientów będących Konsumentami (w tym Przedsiębiorcami na prawach konsumentów).
- W przypadku stwierdzenia niezgodności Produktu z Umową Klient powinien skontaktować się z Dietetykiem wskazując jednocześnie rodzaj niezgodności i oczekiwany sposób usunięcia wady Produktu.
- W celu przyśpieszenia rozpatrzenia reklamacji rekomenduje się podanie przez Klienta informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności z Umową oraz danych kontaktowych składającego reklamację.
- Jeżeli Produkty są niezgodne z Umową Konsument może żądać doprowadzenia do zgodności z Umową.
- Dietetyk może odmówić doprowadzenia do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności we wskazany sposób jest niemożliwe lub wymagałoby poniesienia nadmiernych kosztów przez Dietetyka.
- Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się̨ wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności wartość Produktu.
- Dietetyk doprowadza Produkt do zgodności z Umową w rozsądnym terminie od chwili, w której został poinformowany o braku zgodności z Umową i bez nadmiernych niezgodności dla Klienta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim Produkt jest wykorzystywany. Koszty doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową ponosi Dietetyk.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Klient może złożyć́ oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
- Dietetyk nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową;
- brak zgodności z Umową występuję nadal, mimo, że Dietetyk próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową;
- z oświadczenia Dietetyka lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niegodności dla Klienta.
- Dietetyk rozpatrzy Reklamację w terminie 14 dni od jej zgłoszenia.
- Jeżeli Klient wykonując uprawnienia z tytułu niezgodności Produktu z Umową wystosował odpowiednie żądanie, a Dietetyk nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to zostało uznane przez Dietetyk za uzasadnione.
- Dietetyk odpowiada za brak zgodności z umową Produktów, który istniał w chwili jego dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od dostarczenia Produktu, istniał w chwili jej dostarczenia.
- Dietetyk nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Produktu, jeżeli ten brak podstępnie zataił.
- Domniemanie wskazane w ust. 12 nie ma zastosowania, jeżeli:
- środowisko cyfrowe Klienta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Dietetyk poinformował w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem Umowy o dostarczenie Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych;
- Klient, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem Umowy o obowiązku współpracy z Dietetykiem, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Klienta nie wykonuje tego obowiązku.
§12 Prawo odstąpienia od Umowy
- Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od Umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy z zastrzeżeniem zdarzeń wskazanych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, w których Konsument traci to prawo. Należą do nich w szczególności:
- sytuacja, kiedy przedmiotem Umowy jest Treść cyfrowa (np. e-book) niedostarczana na nośniku materialnym, za którą Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny i jeżeli został on uprzednio poinformowany i przyjął to do wiadomości, że utraci prawo odstąpienia od Umowy. Potwierdzenie złożenia takiego oświadczenia powinno być przekazane Konsumentowi (oświadczenie o utracie prawa odstąpienia od Umowy).
- sytuacja, kiedy przedmiotem Umowy jest świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli został on poinformowany i przyjął do wiadomości przed rozpoczęciem świadczenia, że utraci prawo odstąpienia od Umowy, kiedy Dietetyk wykona w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą (dot. np. konsultacji) (oświadczenie o utracie prawa odstąpienia od Umowy). W przypadku wykonania części świadczenia Konsument jest zobowiązany do zapłaty za świadczenia spełnione do momentu odstąpienia od umowy zgodnie z art. 35 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta.
- Klient składa oświadczenie o odstąpieniu od Umowy przed upływem 14 dni od daty dostarczenia Produktu. Oświadczenie takie może zostać wysłane pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną. Klient może w szczególności skorzystać ze wzoru oświadczenia odstąpienia od Umowy dołączonego do Regulaminu.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Dietetyk zwraca Konsumentowi otrzymane od niego płatności z zastrzeżeniem świadczeń spełnionych do momentu odstąpienia od Umowy.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte przy pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie wskaże na inne rozwiązanie.
§13 Prawa własności intelektualnej
- E-booki, plany dietetyczne i inne treści prezentowane, przekazywane lub udostępniane Klientom (treści i Treści cyfrowe) stanowią utwór w rozumieniu art. 1 p.a.
- Klient zobowiązuje się do przestrzegania warunków niniejszej licencji udzielanej na udostępniane przez Dietetyk treści i Treści cyfrowe (zarówno darmowe, jak i odpłatne). Dietetyk może ustalić odrębne zasady licencji dla poszczególnych Treści cyfrowych zamieszczając stosowny zapis w opisie danej treści i Treści cyfrowej.
- Klient ma prawo korzystać z treści i Treści cyfrowych wyłącznie na własny użytek w zakresie określonym Regulaminem, udzieloną licencją oraz prawem.
- Z chwilą dokonania płatności Klientowi zostaje udzielona niewyłączna, niezbywalna, nieprzenoszalna, bez prawa sublicencjonowania i nieograniczona terytorialnie licencja na korzystanie z treści i Treści cyfrowych. Licencja zostaje zawarta na czas 5 lat, przy czym po upływie tego okresu w sposób automatyczny (bez potrzeby zawierania odrębnej umowy licencyjnej) zostaje udzielona na czas nieoznaczony.
- Licencja zostaje udzielona na następujących polach eksploatacji:
- wielokrotnego pobrania Treści cyfrowej i jej zapisu techniką cyfrową w pamięci urządzenia;
- trwałego lub czasowego zwielokrotnienia treści i Treści cyfrowej w całości lub w części, techniką cyfrową, w zakresie, w którym dla wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania treści i Treści cyfrowej jest niezbędne jest jego zwielokrotnienie;
- trwałego lub czasowego wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania treści i Treści cyfrowej techniką cyfrową.
- Licencja udzielona Klientowi nie upoważnia go w szczególności do:
- trwałego lub czasowego zwielokrotnienia treści i Treści cyfrowych w całości lub w części, w celu innym niż zwielokrotnienie na własny użytek,
- wprowadzania jakichkolwiek innych zmian w części lub w całości treści lub Treści cyfrowej w dostępnych na Stronie Internetowej,
- odpłatnego (komercyjnego) rozpowszechniania treści i Treści cyfrowych, jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie,
- nieodpłatnego rozpowszechniania treści i Treści cyfrowych jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie.
- W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że Klient lub osoby trzecie działające na jego zlecenie bądź w porozumieniu z nim naruszają prawa autorskie do treści lub Treści cyfrowych, Dietetyk może ze skutkiem natychmiastowym wypowiedzieć udzieloną licencję oraz dochodzić naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
§14 Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców
- Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą, odpowiedzialność Dietetyka z tytułu rękojmi za wady jest wyłączona.
- Odpowiedzialność Dietetyka w stosunku do Klienta będącego Przedsiębiorcą jest ograniczona do wysokości zapłaconej Ceny, przy czym Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści czy szkód pośrednich.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Dietetykiem a Klientem będącym Przedsiębiorcą będą poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Dietetyka.
§15 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Strony w razie zaistnienia sporu powinny podjąć próbę polubownego rozwiązania sporu.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym:
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Dietetykiem,
- skorzystanie z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.¶
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr.
§16 Postanowienia końcowe
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w Polityce prywatności na Stronie Internetowej.
- Treść Regulaminu jest dostępna dla Klientów na Stronie Internetowej.
- Dietetyk może zmienić Regulamin wyłącznie z następujących ważnych przyczyn: (a) zmiana przepisów prawa mająca wpływ na prawa i obowiązki stron Umowy; (b) wprowadzenie nowych usług lub funkcjonalności mających wpływ na postanowienia Regulaminu; (c) zmiana rozwiązań technicznych lub organizacyjnych związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, o ile ma to wpływ na realizację Umów.
- Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na Umowy zawarte przed ich wejściem w życie – do takich Umów stosuje się Regulamin obowiązujący w chwili ich zawarcia. W przypadku umów o charakterze ciągłym, jeżeli Klient nie akceptuje zmian Regulaminu, ma prawo wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 6.10.2025.
- Regulamin podlega prawu polskiemu, ponadto sprawach nieregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
| Wzór formularza odstąpienia od umowy Korzystając z mojego prawa do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od otrzymania Produktu, oświadczam, że odstępuję od zawartej z Dietetykiem Umowy: Numer Zamówienia: […] Nazwa Produktu: […] Data zawarcia Umowy: […] Cena: […] Dane identyfikujące Klienta: Imię i nazwisko: […] Preferowana forma kontaktu: […] Zwrotu płatności proszę dokonać: przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został przez przy zakupie / na rachunek bankowy o następującym numerze: […]* ___________________________ podpis oraz data * niewłaściwe usunąć / skreślić Uwaga! Oświadczenie należy wysłać na adres e-mail Dietetyka: avobalance.fuz@gmail.com lub na adres: Wyzwolenia 102/30, 85-790 Bydgoszcz |